Visualizing the buzz:Ξεμπλέκοντας το κουβάρι της ενημέρωσης

Λίγα χρόνια πριν, η δουλειά του Campaign Manager ήταν λίγο πιό απλή. Καλές και τακτικές ποιοτικές και ποσοτικές έρευνες & δημοσκοπήσεις (κατά προτίμηση όχι χειραγωγημένες), συστηματική παρακολούθηση και αποδελτίωση των ειδήσεων των παραδοσιακών ΜΜΕ και τα δεδομένα ήταν λίγο-πολύ ελεγχόμενα. Σήμερα το σκηνικό είναι γνωστό: Πάνω από 100εκ blogs, άπειρες ιστοσελίδες, social networks, RSS feeds, γεωμετρική αύξηση της ψηφιοποιημένης πληροφορίας. Τα Visualization tools and maps φαίνεται ότι δίνουν μία βοήθεια και η έρευνα είναι συνεχής και σημαντική για την καλύτερη παρακολούθηση του buzz στο ίντερνετ.

Ένα ενδιαφέρον παράδειγμα είναι το PresidentialWatch08 που παρακολουθεί τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές (πάλι αυτές, αλλά φέτος είναι χρονιά τους!) αναδεικνύοντας τάσεις και τις σχέσεις μεταξύ των παραδοσιακών ΜΜΕ και των blogs με κάποιο χάρτη -“σύννεφο” θα λέγαμε (που είναι πολύ εντυπωσιακό μεν αλλά θέλει κάποια εξοικείωση στη χρήση). Στο σύννεφο αποτυπώνονται 533 διαφορετικά sites, ο προσανατολισμός αριστερά-δεξιά ακολουθεί και τον πολιτικό προσανατολισμό, και με φίλτρα που ορίζεις μπορείς να δεις τις σχέσεις μεταξύ των ιστοσελίδων.

Επίσης με γραφήματα δείχνει αυτό που θα λέγαμε buzz, δηλαδή πόση δημοσιότητα τελικά έχει ο κάθε υποψήφιος, καταγράφοντας τις αναφορές στο ίντερνετ. Όπως αναφέρει η Wendy Melillo στο Adweek, οι αναφορές των blogs στην Hillary Clinton στις προκριματικές της Iowa, την επέκριναν για την τοποθέτησή της πιό κοντά στο κέντρο παρά σε μία πιό φιλελεύθερη πλευρά που η συγκεκριμένη πολιτεία εκπροσωπούσε. Ακόμα, ότι είχε την εικόνα ενός “πολιτικού συμβούλου” αντί ενός αληθινού πολιτικού. Η αδυναμία της να αξιοποιήσει το μήνυμα αυτό πιθανόν να της κόστισε την ήττα σε μία φάση που έκρινε την συνέχεια της μάχης.

Δείτε εδώ το διάγραμμα “trends”, δηλαδή την ένταση των αναφορών από News sites και -σε άλλο διάγραμμα- από blog sites, στους υποψηφίους McCain και Οbama. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει τους πολιτικούς που θέλει να δει και να συγκρίνει τις αναφορές. Στο παράδειγμα παρακάτω φαίνεται ότι οι αναφορές των blogs στον Obama είναι λίγο περισσότερες απ’ ότι των news, συμβατό με όλες τις έρευνες που δείχνουν ότι ο Obama είναι το αγαπημένο παιδί του διαδικτύου.

Παρεμπιπτόντως, το site είναι “παιδί” του ερευνητικού ινστιτούτου Linkfluence, που είναι θυγατρική της Γαλλικής εταιρίας RTGI που είχε εμπλοκή με την καμπάνια της Segolene Royal στη Γαλλία.Σε επόμενα posts θα πούμε κι άλλα διαφορετικά παραδείγματα που έχουν πολύ ενδιαφέρον. Το θέμα της παρακολούθησης του buzz στο ίντερνετ θα συζητηθεί και στη χώρα μας αναπόφευκτα όσο το ίντερνετ ανεβαίνει σε σημασία και σε διείσδυση (πότε άραγε, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση…).

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s