Πολιτική διαφήμιση: TV spots libraries & impact

Πολλοί πολιτικοί αναλυτές παρακολουθούν ακόμα ένα μέσο που λέγεται τηλεόραση (ναι υπάρχει ακόμα αυτό!).  Ένα πρόβλημα που υπάρχει είναι πως μπορεί κάποιος να βρει και να μελετήσει τις τηλεοπτικές καμπάνιες, ειδικά στις περιπτώσεις όπως των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ όπου τα σποτς είναι “άπειρα”. 

  • H ιστοσελίδα The Living Room Candidate περιέχει τα τηλεοπτικά σποτς των προεδρικών εκλογών από το 1952 έως και σήμερα! Και όχι μόνο αυτό, αλλά για κάθε χρονιά έχει συνοπτική περιγραφή της αναμέτρησης αλλά και τα τελικά εκλογικά αποτελέσματα. Και σχετικά με τη μάχη όλων των εποχών, δηλ. την καμπάνια του 2008 που λήγει σύντομα, μπορείς να δεις τα 5 σποτς με την μεγαλύτερη διαφημιστική δαπάνη σύμφωνα με τα στοιχεία του AdWars, ένα διαδραστικό χώρο των New York Times με στοιχεία που προέρχονται από το Campaign Media Analysis Group, της TNS Media Intelligence. Αξίζει πάντως κάποιος να δει και σποτς από το παρελθόν, πραγματικός καθρέφτης της κάθε εποχής πολιτικά και επικοινωνιακά (εδώ ένα screen shot από σποτ του 1952, Eisenhower vs Stevenson, με καταπληκτικό τζινγκλάκι “Ike for President”! )

  • Επίσης πολύ ενδιαφέρουσα, η ιστοσελίδα του Political Communication Lab (του Department of Communication στο Stanford University) προσφέρει άμεση πρόσβαση σε όλα τα τηλεοπτικά διαφημιστικά σποτς της αναμέτρησης για τις Αμερικανικές εκλογές 2008, αλλά και για άλλες έξι εκλογικές αναμετρήσεις από το 1994. Χωρίς να απαιτείται καμία σύνθετη αναζήτηση, τα spots είναι άμεσα διαθέσιμα με ένα κλικ σε μία εύχρηστη λίστα και παίζουν μέσα στον browser χωρίς άλλες περιπλοκές.
  • Εκτός από αυτο το database όμως,   το Political Communication Lab  έχει και πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα. Χωρίς να έχω δει αναλυτικά το υλικό – που φαίνεται εξαιρετικό – μία έρευνα μου τράβηξε τη προσοχή. Σε μία μελέτη με τίτλο Polarization in Less than Thirty Seconds: Continuous Monitoring of Voter Response to Campaign Advertising (S. Iyengar, S. Jackman & K. Hahn), περιγράφεται ένα πείραμα όπου στην ουσία η προσπάθεια είναι να καταγραφεί η επίδραση (impact) των διαφημιστικών spots στο κοινό. Η έρευνα δείχνει ότι η τηλεοπτική διαφήμιση “πολώνει” τους ψηφοφόρους ανάλογα με τις ήδη δηλωμένες κομματικές τους προτιμήσεις (partisan voters) και μάλιστα όσο οι εκλογές πλησιάζουν χρονικά, τόσο περισσότερο η πόλωση γίνεται αισθητή. Το ενδιαφέρον όμως έγκειται στη μεθοδολογία που ακολουθούν οι αναλυτές για να καταλήξουν στα όποια συμπεράσματα. Έτσι, πρακτικά καταγράψανε τις αυθόρμητες συναισθηματικές αντιδράσεις ενός δείγματος online panel, καθ’ολη τη διάρκεια ενός σποτ 30δλ και ανά δευτερόλεπτο. Βλέποντας ένα σποτ, οι συμμετέχοντες έπρεπε να μετακινούν ένα slider είτε προς το κόκκινο αριστερά (“αρνητικό συναίσθημα”) ή προς ένα πράσινο σημείο δεξιά (“θετικό συναίσθημα”). Στη συνέχεια έπρεπε να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο online όπου περιλαμβάνονταν ερωτήσεις πρόθεσης ψήφου και “θερμομέτρου” (στάσης δηλαδή απέναντι στους δύο υποψηφίους γερουσιαστές για τους οποίους έγινε το τεστ). Με κάποιες αναλύσεις και σχετικά μοντέλα καταλήξανε στο συμπέρασμα της πόλωσης που εγείρει ενδιαφέροντα ερωτήματα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των τηλεοπτικών διαφημίσεων, ειδικά σε σχέση με τη δυνατότητά τους να μεταστρέφουν αναποφάσιστους που είναι και το ζητούμενο συνήθως.

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to Ma.gnoliaAdd to TechnoratiAdd to FurlAdd to Newsvine

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s