Η τελετή ορκωμοσίας του Obama στο σαλόνι μας: Πρώτα στοιχεία

Η ορκωμοσία έγινε, ο Obama μίλησε, το brand America είναι εδώ και δυνατό, ο κόσμος συνεχίζει να γυρίζει και…ελπίζει! Και το ιντερνετ πήρε φωτιά. Μερικά πρώτα στοιχεία δείχνουν ήδη τι έγινε:

  • Το CNN «σέρβιρε» πάνω από 25 εκατομμύρια live streams μέσα σε 9 μόλις ώρες, τη στιγμή που σε όλη τη διάρκεια της ημέρας των εκλογών είχε σερβίρει 5,3 εκ.
  • Το ABC News, έκανε ρεκόρ όλων των εποχών με 8,3 εκ streams στο site του και στα συνεργαζόμενα Yahoo! και Verizon Vcast.
  • Στην αρχή της ομιλίας του Obama, το σύνολο των live streams σύμφωνα με την Akamai, ήταν της τάξης των 7 εκ.
  • Στo MSNBC, το νούμερο ήταν πάνω από 14εκ. (τα 9εκ live) και «είδε» πάνω από 80 εκ page views.
    [πολλά από τα στοιχεία αυτά είναι εδώ]
  • Υπήρχαν 5 φορές περισσότερα tweets στο Twitter σε σχέση με τον μέσο όρο της περασμένης εβδομάδας.
  • Μία μέρα μετά, ανέβαιναν 3,5 βίντεο το λεπτό (210 ανά ώρα) στο YouTube, όταν το μεγαλύτερο νούμερο που είχε καταγραφεί ήταν 9,5 ανά ώρα, δηλαδή 22 φορές περισσότερα!
  • Περισσότερες από 40.000 φωτογραφίες με tag “inauguration” ανέβηκαν στο Flickr σύμφωνα με το CNN, το οποίο επισημαίνει φυσικά ότι και τα blogs πήραν φωτιά.

Φυσικά την παράσταση έκλεψε η συνεργασία CNN με Facebook όπου γινόταν live streaming της εκδήλωσης μέσα από το Facebook δίνοντας τη δυνατότητα να σχολιάσεις και να δεις σχόλια φίλων σου online.  Αν αυτό δεν είναι η τέλεια  ιντερνετική προσομοίωση του σαλονιού ενός σπιτιού, όπου οι φίλοι παρακολουθούν την τηλεόραση και σχολιάζουν, τότε δεν ξέρω τι είναι…μόνο οι πίτσες λείπουν!

Η ενέργεια αυτή αλλάζει τον τρόπο τηλεθέασης συνδέοντάς την με τα social networks με νέο τρόπο. 
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα status updates στο Facebook έφτασαν το 1εκ κατά τη διάρκεια της τελετής.

Βέβαια, δεν άντεξε καλά το σύστημα πάντα, μια και η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη, με αποτέλεσμα πολλοί να μην έχουν καλή σύνδεση ή και καθόλου. Πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία εδώ, για το πρόβλημα του bandwidth, με δύο ISPs να παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα. Να και μία «νίκη» λοιπόν της παραδοσιακής τηλεόρασης όπου η θέαση δεν επηρεάζεται καθόλου από τη ζήτηση και οι θεατές δεν ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποιος θα πρωτοδεί μία εκπομπή, όπως εύστοχα επισημαίνουν οι New York Times.

Πάντως και ενώ τα νούμερα μαζεύονται και αναλύονται ακόμα, το συμπέρασμα είναι ένα: Ο τρόπος ενημέρωσης έχει αλλάξει για τα καλά και τίποτα από δω κι εμπρός δεν θα είναι το ίδιο στα ΜΜΕ και στον τρόπο που ο πολίτης καταναλώνει νέα, ειδήσεις και περιεχόμενο γενικότερα.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s